Organmassage​

Organmassage

Organmassage er en blid og præcis form for massage, der frigør spændinger i organerne og musklerne rundt omkring disse. Massagen er med til at forbedre bevægelsen af organerne, samt blodcirkulationen til dem.

Hvor sund din krop er, og hvor meget velvære du føler, er i stor grad afhængig af, hvordan organerne fungerer.

Der kan være mange forskellige årsager til nedsat organbevægelse, men infektioner eller operationer, med deraf følgende arvæv, eller spændinger i bindevævet omkring organerne kan være en årsag.

Hvis vejrtrækningen ikke er optimal, f.eks. ved stresstilstande, påvirkes mellemgulvets masseren af tarmsystemet.

Jeg kombinerer organmassagen med alle mine andre teknikker, i de enkelte behandlinger,

Organmassage kan afhjælpe flere problemer

​Spiserør

Spændinger i spiserøret kan give nakkespændinger, sure opstød og dårlig ånde.

Mavesækken

Spændinger i forskellige dele af mavesækken kan give smerter under brystkassen på venstre og højre side, give problemer med at tømme maven samt give manglende mæthedsfornemmelse. Mavebrok (en del af mavesækken er suget op i brystkassen) kan give stakåndethed, hjertesmerter, behov for at indtage mange små måltider, give sure opstød, nakkespændinger, astma, anoreksi, give smerter når man bøjer sig fremover og forsage dårlig lugt ud af munden.

Nedsunken mavesæk, ptsosis, kan forsage besvær med at løfte armene over hovedet, man kan have svært ved at tømme maven, have manglende mæthedsfølelse, oppustethed, hængemave og smerter imellem skulderbladene på venstre side.

Lever

Problemer med leveren kan give smerter under nederste del af brystkassen i højre side samt træthed og spænding i højre skulder.​

Nyre

Nyrerne kan være sunket ned f.eks. som følge af et trafikuheld, et chok eller et for hurtigt vægttab. Hvis venstre nyre er nedsunket, kan det resultere i manglende lyst til sex samt angst. Hvis højre nyre er nedsunket kan det give træthed samt smerter i underlivet og ned på forsiden af lårene.

Milt

Problemer med milten kan give kolde hænder og fødder. Desuden kan miltproblemer have betydning i forbindelse med over- eller undervægt.

Bugspytkirtel

Problemer med bugspytkirtlen kan give træthed og uoplagthed, specielt om morgenen

Tyndtarm

Problemer med tyndtarmen kan give diarre, ryg- og hofteproblemer.

Tyktarm

Problemer med tyktarmen kan give forstoppelse, hæmorider samt nakke-, ryg- og hofteproblemer.

Tolvfingertarm og galdeblære

Problemer med tolvfingertarmen og galdeblæren kan give allergi, eksem, og problemer med at fordøje fedtstoffer samt smerter i højre side af bugen 45 grader over navlen

Blære og prostata

Problemer med blære og prostata, kan give problemer i form at inkontinens og problemer med at tømme blæren

Livmoder og bækkenbund

Problematikker i livmoderen kan give smerter, f.eks. menstruationssmerter samt ureglmæssige og kraftige menstruationer. Spændinger i bækkenbunden kan give seksuelle problemer samt kæbe- og halsspændinger.

Jeg bruger organmassage i kombination med mine andre behandlingstilbud, tilpasset den enkeltes behov og prisen for en behandling vil være:

Fra 12 år og voksne:           700 kr

Børn fra 3 år til 11 år          600 kr